Kaukaskie koło kredowe spektakl
- Pieśniarz
- Gubernator
- Gubernatorowa
- Tłusty Książę
- Lekarz I
- Lekarz II
- Adiutant
- Służebna I
- Służebna II
- Pancerny I
- Pancerny II
- Pancerny III
- Grusza
- Simon
- Służba
- Tkacze
- Kat
- Pomocnik
- Azdak
- Wielki Książę
- Policjant Szauwa
- Siostrzeniec
- Stary gospodarz
- Inwalida
- Kuternoga
- Lekarz
- Szantażysta
- Gospodyni
- Gospodarz
- Teść
- Ludwika
- Parobek
- Handlarka
- Mężczyzna I
- Mężczyzna II
- Chłopi-Bogacze
- Staruszka I
- Banditus
- Ławrenty
- Bratowa
- Misza
- ***
- Teściowa
- Zakonnik
- Goście
- Jusup
- Kucharka
- Adwokat I
- Adwokat II
- Pokryty kurzem jeździec
- Staruszka II
- Staruszek
Kaukaskie koło kredowe to spektakl dyplomowy JG i jego pierwsza samodzielna realizacja. Można w nim było dostrzec cechy, które później stały się charakterystyczne dla jego twórczości: po pierwsze, w konstruowaniu przestrzeni scenicznej; po drugie, w pracy nad tekstem.
Dramat Bertolta Brechta został znacząco przekomponowany. Przede wszystkim, JG zrezygnował z prologu (Spór o dolinę), budującego w tekście oryginalnym motyw teatru w teatrze. Reżyser zachował tylko postać Pieśniarza – narratora, któremu przypisał wszystkie partie epickie. Drugą istotną zmianą było połączenie dwóch wątków Kaukaskiego koła…. W historię Gruszy wpleciona została historia sędziego Azdaka. Te daleko posunięte zmiany w tekście podobały się większości recenzentów. Uznano je wręcz za działające na jego korzyść.
Koncepcja przestrzeni nie została natomiast oceniona tak jednoznacznie. Prawie pusta scena, ze scenografią zbudowaną z poziomych i pionowych czarnych belek, uzupełniana tylko symbolicznymi elementami, niezbędnymi w poszczególnych obrazach, spotkała się z uznaniem jako przejaw dojrzałej, jednorodnej wizji reżysera i scenografa w jednej osobie. Pewne pomysły jednak, takie jak wieszanie w tyle sceny czerwonych szmat, mających symbolizować pożar, uznane zostały za niepotrzebne udziwnienie, niszczące stylistyczną jedność.
W ocenach brano pod uwagę młody wiek reżysera. Chwalono jego samodzielność, także w obsadzaniu postaci (gwiazdy Teatru im. Stefana Jaracza wystąpiły w rolach epizodycznych). Wielu recenzentów wyrażało ciekawość dalszego twórczego rozwoju JG. / ik