Artykuły

#

„10 portretów z Czajką w tle” (Iwona Wójcik)

120-osobowe piekło Dantego

[16 maja o godzinie 19.30...]

17 obrazów scenicznych z Jerzym Grzegorzewskim w tle (Krystyna Gucewicz)

[19 maja w Teatrze Studio...]

[200-lecie Konstytucji 3 maja...] (Lucjan Kydryński)

[23 maja o g. 19...]

[24 bm. o godz. 19.15 w Teatrze Rozmaitości...]

[30 kwietnia o g. 17 w Teatrze Collegium Nobilium...]

37 wydarzeń, które zapamiętamy (Opracowali: Marcin Staniszewski muzyka i in.)

400 razy Kubuś (gol)

90 sposobów na Wyspiańskiego (KWER)

92 walizki (Aneta Pawlak)

A

A gdzie finał? (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

A my nie umrzemy (Irena Maślińska)

A to chwila osobliwa (Tomasz Miłkowski)

A to Polska właśnie (ROM)

„…ach, iskrą tylko!” (Grzegorz Niziołek)

„Affabulatione” — Pasolini w Warszawie (Marian Wallek-Walewski)

„Affabulazione” albo Łomnicki na strychu Teatru Studio (Bohdan Drozdowski)

„Affabulazione” w Studio

Agamemłon (Wiech)

Agonia woli i mocy (Piotr Gruszczyński)

Aktorzy bronią Grzegorzewskiego (Ewa Zielińska)

Al cabaret con Diderot (Gabriele Coltro)

Alceście, wróć! (Karolina [Hanna Karolak])

Ambitne nic (Łukasz Czuj)

Ambitne premiery i „łacina” (Zofia Sieradzka)

„Ameryka” Franza Kafki (Hanna Szczawińska)

„Ameryka” Grzegorzewskiego (Anna Krajewska-Wieczorek)

„Ameryka” Kafki (Stefan Polanica)

Amsterdam (Ewa Bułhak)

Animula bidula (Tomasz Miłkowski)

Anna Dymna wspomina Jerzego Grzegorzewskiego (Wacław Krupiński)

Antonina Grzegorzewska (Antonina Grzegorzewska i in.)

Antyczna maska Treli (Magda Huzarska)

Antyczny Tryptyk (Witold Filler)

Antygona na dwa głosy (Zdzislaw Smektała i in.)

Antyk i nowoczesność (Karolina Beylin)

Antyk u Dejmka (Leonia Jabłonkówna)

Antyk w Teatrze Narodowym

Apokalipsa według Grzegorzewskiego (Marek Jodłowski)

Apokalipsę nosimy w sobie (Józef Szczawiński)

Archipelag teatralny Różewicza (Grzegorz Józefczuk)

Artyści na relaksie (Katarzyna Klem)

Artysta jest bardzo chory (Roman Pawłowski)

Artysta jest wielki (Tomasz Mościcki)

Asepktyka śmierci (Piotr Gruszczyński)

Aseptyka śmierci (Piotr Gruszczyński)

Atelier, Herdegen i Junior (BETA [B. Siedler])

Ateneum i Dramatyczny w Poznaniu. Polski Teatr Tańca w Warszawie i RFN (kir)

[Autorski spektakl Jerzego Grzegorzewskiego...] (Dorota Wyżyńska)

Awangarda i charakter (Jerzy Marek Nowakowski)

Awangardowa „Halka Spinoza” (MAW)

B

Bąk (Paweł Głowacki)

Bardzo poważny „Don Juan” (Janusz Majcherek)

Będą „Dziady” (Marek Mikos)

Belweder na monitorze (Ewa Wieczorek i in.)

Beranger umiera z końcem spektaklu (Rafał Węgrzyniak)

Bez cienia fałszu (Janusz R. Kowalczyk)

Bez patrona (KH [Krzysztof Kucharski])

Bez suflera (Tomasz Kubikowski)

Bez tańca chocholego… (Jerzy Bober)

Bezsilność (Beata Guczalska)

Bezsilny gniew Irydiona (Jerzy Panasewicz)

Biada temu, kto o tym źle mysli (NN)

Biblioteka Grzegorzewskiego (Janusz Majcherek)

Biedny Genet (Janusz Jaremowicz)

Bloom w zajezdni tramwajowej (Tomasz Miłkowski)

Bloomsday (Andrzej Bonarski)

„Bloomusalem” (Anna Krajewska-Wieczorek)

„Bloomusalem” (Marta Fik)

„Bloomusalem” Joyce’a (Stefan Polanica)

„Bloomusalem” w Sarajewie (PAP)

Bogowie i bohaterowie

Bogowie, ludzie i maski (August Grodzicki)

„Bój się Boga” w stylu retro (Tadeusz Lutogniewski)

Bokiem na twarz (Janusz R. Kowalczyk)

Boski idiotyzm operetki (Teresa Krzemień)

Brzmienie pamięci (Jerzy Radziwiłowicz i in.)

Buñuel z Zakopanego (Dorota Wyżyńska)

Było tak, czy nie? (Tomasz Miłkowski)

Błazeństwo dzieł udanych (Tomasz Kubikowski)

C

Cavie nel laboratorio dell’immaginario (Mario Ancona)

[Centrum Sztuki Studio zaprasza...]

Chochole dusze (Elżbieta Morawiec)

Chodzenie jak mówienie (Jacek Kopciński i in.)

Chodzi przecież o teraz… (Andrzej Heyduk)

Chór kardynałów i żołnierzy w śnie Jerzego Grzegorzewskiego (Andrzej Lis)

Chwalę Kalisz (Jerzy Korczak)

Chwila przed ciemnością (Krzysztof Pysiak)

Ciekawe premiery w Teatrach im. Jaracza i Nowym

Ciemnienie naszego czasu (Grażyna Korzeniowska)

Ciemności – ciemności! (Grzegorz Niziołek)

Cisza w mrocznych pokojach (Bartłomiej Miernik)

Co dalej z Teatrem Studio? (Janusz Majcherek)

Co nowego w polskiej szopie?

Co państwo widzieli ostatnio w teatrze (Dorota Jarząbek i in.)

Co po wielkiej rewolucji?

Co robić w Warszawie nocą? [fragm.] (Lucjan Kydryński)

Co się komu śni (Stefan Polanica)

Co z Wyspiańskim? (Joanna Targoń)

Comédie-Polonaise (Roman Pawłowski)

„Cóż tam? jest jaka sztuka? —nic.” (Maria Prussak)

„Czajka” i nowe formy (Władysław Orłowski)

„Czajka” nowocześnie upierzona (Mieczysław Jagoszewski)

Czarodziejska kula Grzegorzewskiego (Roman Pawłowski)

Czas formy otwartej (Maria Janion)

Czas na Moliera (Dorota Wyżyńska)

Czas na Moliera, komedię postaw i obyczajów (ŁAW)

„Czasem ulegam trudnej do opanowania potrzebie.” (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Czechow Grzegorzewskiego (Bronisław Mamoń)

Czechow i Evviva l’arte (Mirosław Woźniak)

Czechow według Grzegorzewskiego (Teresa Walas)

Czechow, Grzegorzewski i bibeloty (Bogdan Klukowski)

Czekając na arcydzieło (Tomasz Mościcki i in.)

Człowieku, gdybyś wiedział… (Jacek Sieradzki)

Czterdzieści cztery lata z Jerzym Grzegorzewskim (Jerzy Koenig)

Cztery, pięć rzeczy, które wiem o nich (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Czy On to on? (Tadeusz Nyczek)

Czy trwalszy renesans? (Jerzy Bajdor)

Czy tym razem się uda? (Elżbieta Baniewicz)

Czyj to „Kubuś”? (Małgorzata Huniewicz)

Czym zapełnić narodową scenę? (Maryla Zielińska)

Czyściec Wyspiańskiego (Roman Pawłowski)

„Czyściec Wyspiańskiego” (Elżbieta Morawiec i in.)

Czysta forma (Krzysztof Pysiak)

Czysta forma żalu (Grzegorz Janikowski)

[„Czytałeś sztuki Ionesco?...] (Krystyna Gucewicz)

Czyż nie zabija się synów? (Paweł Chynowski)

Ć

Ćwiczenia z Genetem (Teresa Krzemień)

D

Dansing, film, opera (KJM)

Deficyt uczuć wyższych (Jacek Sieradzki)

Dejmek i Grzegorzewski (Krzysztof Pysiak)

Della Cina fiabesca di Carlo Gozzi a un Socrate di strada di Diderot (Gastone Geron)

Demoniczny nadkabaret (Henryk Pawlak)

Demony sztuki i Grzegorzewski (Krystyna Gucewicz)

Dla tych, którzy nie wiedzą (Tadeusz Buski)

Dlaczego Antygona? (Ewa Bułhak i in.)

Dlaczego „Don Juan” ma powodzenie? (Jerzy Adamski)

Długi spóźniony Ślub (Bogdan Bąk)

Do broni, do broni… (Dorota Wyżyńska)

Do kosza (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Do Starego (SL)

Dobre światło (Iza Natasza Czapska)

Dom Grzegorzewskiego (Izabela Szymańska)

„Don Juan” (J.S. [Jacek Sieradzki])

„Don Juan” (Hanna Baltyn)

„Don Juan” tłumaczem (Jacek Trznadel)

„Don Juan” w Gdańsku (aj)

„Don Juan” w Teatrze Studio (Barbara Kazimierczyk)

Don Juan w „Wybrzeżu” (Aleksandra Gierajtowicz)

Dotknięci (Jan Englert i in.)

Dramat jesiennej zadumy

Dramat niezastąpiony (Jacek Cieślak i in.)

Dramat przełomu wieków (Beata Kęczkowska)

Dramat układasz (Tomasz Miłkowski)

[Dramat Witolda Gombrowicza „Operetka”...] (Krzysztof Klinkosz)

Druga strona od patrona (Krzysztof Kucharski)

[Druga z owych najciekawszych premier...] (D. Wernic)

Drugi zakręt (Renata Prawdzic)

Drugi łódzki „Irydion” (Stanisław Kaszyński)

Dusza z ciała wyleciała (Hanna Maliczewska)

„Duszyczka” w tunelu (DOW)

„Duszyczka” w tunelu (Jan Bończa-Szabłowski)

Duszyczka wstydliwa (Piotr Gruszczyński)

[Duża Scena wrocławskiego Teatru Polskiego...] (r.b. [Rafał Bubnicki])

Duża talia kart (Jerzy Zagórski)

Dwa fenomeny (Małgorzata Dziewulska)

Dwa razy dwa (Piotr Gruszczyński)

Dwa razy Gombrowicz (Anna Ładan)

Dwa razy Konrad (Małgorzata Huniewicz)

Dwa teatry Grzegorzewskiego (Jacek Wakar)

Dwa wieczory w Narodowym (B.)

Dwadzieścia kroków wszerz i wzdłuż (Marek Wański)

Dwie premiery w Teatrze Studio (Kwiatek)

Dwie premiery: Grecy w Narodowym, Ionesco — we Współczesnym

Dwie wizje Pułapki (Małgorzata Dzieduszycka)

Dziadkobójcy (Małgorzata Dziewulska)

Dziadostwo (Janusz R. Kowalczyk)

„Dziady” Grzegorzewskiego ([Piotr Gruszczyński])

„Dziady” improwizowane (Rafał Węgrzyniak)

„Dziady” po 20 latach (M. Mikos)

„Dziady” w Narodowym (Krystyna Starczak-Kozłowska)

„Dziady” w teatrze Grzegorzewskiego (Andrzej Multanowski)

„Dziady — Dwanaście improwizacji. Pół roku później” (Joanna Walaszek)

„Dziady — Dwanaście improwizacji. Rok później” (Joanna Walaszek)

„Dziady” w Starym Teatrze (J. R. K. [Janusz R. Kowalczyk])

„Dziady”. Improwizacje sceniczne Grzegorzewskiego i Radziwiłowicza. (Joanna Walaszek)

„Dziady: 12 improwizacji” (MSZ)

„Dziady: Dwanaście improwizacji” w Warszawie (Joanna Walaszek)

Dzienniczek holenderski (Jerzy Grzegorzewski)

Dziesięć postaci scenicznych w poszukiwaniu autora (Henryk Vogler)

Dziesięć postaci z Czechowa (Józef Opalski)

Dziesięć fragmentów z operetką w tle (Jerzy Grzegorzewski i in.)

[Dziś w Akademii Teatralnej...]

[Dziś [14 września] odbędzie się uroczystość…] (mis [Małgorzata Matuszewska])

Dżyg-dżag. Narodziny Jerzego Grzegorzewskiego z ducha Jamesa Joyce’a (Mateusz Żurawski)

E

Eichlerówna w „Agamemnonie” (t.k.)

Ekscentrycy pod Giewontem, czyli „Halka Spinoza” w Narodowym (Karolina [Hanna Karolak])

Elementy życia (Piotr Gruszczyński)

Elita też płacze (Svetlana Spero)

Emocje i język Don Juana (Jerzy Radziwiłowicz i in.)

Epoce dziejów ich kształt i ślad pokazać (Witold Filer)

[Eugeniusz Ionesco...] (Barbara Kazimierczyk)

„Express” przy narodzinach przedstawienia teatralnego (L. Woyciechowska)

F

F.Z.K. bawił się na „Kubusiu Fataliście” Denisa Diderota w Teatrze Dramatycznym (F.Z.K. [Ryszard Marek Groński])

F.Z.K. zobaczył (F.Z.K. [Ryszard Marek Groński])

Farsa à la Grzegorzewski (Józef Opalski)

Fatalny Kubuś (Stefan Kozicki)

Filmoteka Grzegorzewskiego (Wojciech Świdziński)

Fragmenty i całość (Krzysztof Pysiak)

G

[Gdy wreszcie pozwolono mi pójść do teatru...] (Jerzy Grzegorzewski)

Gdyby Teatr Narodowy był kotem, na śmierć bym go zagłaskał (Janusz Majcherek)

Gdybym miłości nie miał… (Hanna Karolak)

Geniusz zła (Józef Szczawiński)

Globisz, co Ty robisz? (Marzena Rutkowska)

Głos wołającego… do nas (Jakub Janiszewski)

Głosy umarłych (Krzysztof Kopka)

Gombrowicz i Szekspir (Józef Opalski)

Gorzkie zwierciadło (Jacek Wakar)

Gra o czystą formę (Krzysztof Karwat)

Gra w dziady (Tadeusz Kornaś)

Gra w Wyspiańskiego (Tomasz Mościcki)

Grobowiec (Piotr Gruszczyński)

Grzeczny Joyce (Roman Pawłowski)

Grzegorzewski — zaczynać od nowa

Grzegorzewski i malarze (Dorota Jarecka)

Grzegorzewski i operetki (Joanna Walaszek)

Grzegorzewski na wesoło (Danuta Kuźnicka)

Grzegorzewski o „Nocy listopadowej”

Grzegorzewski operuje Brechta (Krzysztof Kucharski)

Grzegorzewski się bawi… (Grzegorz Niziołek)

Grzegorzewski w Dramatycznym (Zuzanna Albrecht)

Grzegorzewski w krainie operetki (Andrzej Multanowski)

Grzegorzewski w Krakowie (Hanna Karolak)

Grzegorzewski — show! (Krystyna Gucewicz)

Grzegorzewski, Peszek i motyw śmierci (Andrzej Lis)

Grzegorzewski, Witkacy i do tego Moniuszko (Lucjan Kydryński)

Grzegorzewskiego tańce polskie (Henryk Pawlak)

Grzegorzewskiego — pożegnanie z Witkacym (MW)

Grzegorzewskiego „Cztery komedie równoległe” (Hanna Szczawińska)

Gwiazdy w lektykach (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Głaz w strumyku (Jacek Sieradzki)

H

Halina Skoczyńska Antygoną… (kh)

„Halka Spinoza albo Opera Utracona albo Żal za uciekającym życiem” (albo po prostu — kolejne przedstawienie w Narodowym)

„Halka” w niezbyt Czystej Formie (Tomasz Mościcki)

„Halka” z dreszczykiem metafizycznym (Malwina Głowacka)

„Hamlet Stanisława Wyspiańskiego”

Haute couture (Teresa Krzemień)

Henryk Pierwszy i Drugi (Marek Jodłowski)

Histeria liryczna (Piotr Gruszczyński)

Hiszpanie z Garwolina (Witold Filler)

Hop, Bęc

Hrabia w ogniu rewolucji (INC)

I

I co i nic (Michał Mizera)

„Idziemy na wielkie przedstawienie” (Wiesława Niemyska i in.)

Igraszki z milczeniem w Warszawie (Hanna Karolak)

[Imię Jerzego Grzegorzewskiego...]

Improwizacja na odejście (Zbigniew Majchrowski)

Improwizacja w Luwrze (Jerzy Jasiński)

Inauguracja „Nocą” (Mariusz Burchart i in.)

Inne „Dziady” (Tadeusz Kornaś)

Inny Don Juan (Anna Jęsiak)

Inny Don Juan (js [Jacek Sieradzki])

Inny epos homerycki (Karolina Beylin)

Instrumentarium Grzegorzewskiego w obiektywie (Anna S. Dębowska)

Inteligent w korytarzu (Jan Englert i in.)

Inteligentowi biada (Anna Schiller)

Ionesco mniej znany (Hanna Szczawińska)

[Ionesco, jako autor „Łysej śpiewaczki”...] (Tadeusz Burzyński)

Irydion i… wanna (M. J.)

„Irydion” w Łódzkim Teatrze im. Jaracza (Teresa Krzemień)

„Irydion” z Artauda (Wanda Karczewska)

J

Ja mistrz! (Konrad Szczebiot)

Jacy tacy (Jacek Sieradzki)

Jak powstaje klasyka (Krzysztof Głogowski)

Jakie parawany? (Wojciech Natanson)

Jakieś ich chyciło spanie…?! (Józef Kelera)

Jan Englert, dyrektor Teatru Narodowego dla “Rz” (Jan Englert)

Jan Kott do Ewy Bułhak i Jerzego Grzegorzewskiego (Jan Kott)

Jan Peszek — Iwan Iljicz (Kazimierz Kania)

Jarocki, Dejmek, Grzegorzewski (Paweł Chynowski)

Jawa czy sen? (lew)

[„Jednym z powodów śmiertelnie dusznej atmosfery...] (Wanda Zwinogrodzka)

Jerzy Grzegorzewski reżyseruje w Starym Teatrze

[Jerzy Grzegorzewski będzie patronem...]

[Jerzy Grzegorzewski, wybitny reżyser teatralny...]

[Jerzy Grzegorzewski: „Tak zwana ludzkość w obłędzie”...] (Bronisława Belusiak)

Jest co obejrzeć w teatrach i muzeach

Jestem pułapką… (Krystyna Starczak-Kozłowska)

Jeżeli „klapa” to niezasłużona (Jerzy Panasewicz)

Joyce na nocnej scenie (Maria Kosińska)

Joyce w Teatrze Grzegorzewskiego (Marian Sienkiewicz)

Jurek (Stanisław Łabęcki i in.)

K

Kabaret na kanwie Diderota (ob)

Kabaretowa gimnastyka z „Kubusiem”! (Lucjan Kydryński)

Kabaretowy „Mizantrop” (M.R.)

Kariera Karola Hummela (Zofia Sieradzka)

Karnawałowy „Kubuś” (pa)

„Kaukaskie koło kredowe” (Jerzy Panasewicz)

Każdy w swoją drogę (Magda Huzarska-Szumiec)

Kiedy ryby śpiewają (Henryk Pawlak)

Kilka uwag w przedmiocie „Dziadów” w związku z „Dwunastoma improwizacjami” Jerzego Grzegorzewskiego (Zofia Stefanowska)

Kim jestem? (Tadeusz Buski)

Klasycy oczyma młodych (Jerzy Sokołowski)

Klucz do interpretacji (Jacek Cieślak)

Kłopoty Henryka (Roman Pawłowski)

Kobieta, która ma się w co ubrać (w formie wypowiedzi o charakterze publicystycznym) (Jerzy Grzegorzewski)

Kocie zaczepki

„Koczowisko” Łubieńskiego i „Emigranci” Mrożka (Kh)

Koktajl z Witkacego

Komedia dla Wojtycha (Olgierd Błażewicz)

Komedie wszech czasów wybiera Jerzy Koenig (Jerzy Koenig)

Koniec z Wyspiańskim (AW)

Konrad na emeryturze (Jadwiga Płudowska)

Konrad na tropie Marcela (Paweł Goźliński)

Konrad nie wraca na scenę (ZP)

Konrad znów w „Starym” (MSZ)

„Końcówka” Becketta (Włodzimierz Szturc)

„Końcówka” Becketta w Kameralnym (Maciej Szybist)

Korzenie symbolu giną w ciemnościach… (Jerzy Bąbol)

[KOT-A-STROFA – spotkanie z Grzegorzem Niziołkiem...]

Koło Belwederu ku miastu (DOW i in.)

„Krakus” na okrągło (Jerzy Koenig)

„Krakus” Norwida (Stefan Polanica)

„Kredowe Koło” w Łodzi (Michał Kasperowicz)

[„Król umiera, czyli ceremonie”...] (Leszek Pułka)

Krytycy bez zasad (Tomasz Mościcki)

Krzyk córki w ustach ojca (Iza Natasza-Czapska)

[Krzysztof Kuliński oraz Bartosz Turzyński...]

Kto się boi „Mizantropa”? (Piotr Gruszczyński)

Kto wspominasz dawne chwile… (Małgorzata Sugiera)

„Kubuś” (Stefan Boratyński)

„Kubuś Fatalista” i „Happy end” (Andrzej Markiewicz)

„Kubuś Fatalista i jego pan”

[„Kubuś Fatalista i jego pan”...] (Błażej Kusztelski)

„Kubuś Fatalista” z Zapasiewiczem (wal)

„Kubuś Fatalista” znów w Dramatycznym (p)

Kubuś i Kasia (Juliusz Kydryński)

„Kubuś” i mniejsze rozczarowania (Agnieszka Baranowska)

Kubuś Zapasiewicza (Błażej Kusztelski)

„Kubuś, choć fatalista, ale odmłodzony” (aka)

Kubusiowy kabaret (Ryszard Danecki)

Kurier warszawski [fragment] (Lucjan Kydryński)

Kurier Warszawski [fragm.] (Lucjan Kydryński)

L

La Bohème II (Bogna Mikorska)

La Turandot di Cobelli oggi in prima mondiale

Lekcja gimnastyki według Diderota (Krzysztof Miklaszewski)

Lekcja sprzed lat trzydziestu (Krzysztof Głogowski)

Leon Kruczkowski. Początek teatru (Witold Filler)

Licealistkom wstęp wzbroniony (Janusz R. Kowalczyk)

List z Warszawy

Listopad (Maria Prussak)

Ljubljancani so se premalo smejali (Jelka Sutej)

Lont się tlił (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Lód i ogień (Barbara Osterloff)

Ludzie i artyści (Piotr Gruszczyński)

Ludzie i manekiny (kos)

Lustra i robotnicy historii (Elżbieta Morawiec)

Ł

Łódzkie odsłony teatru Jerzego Grzegorzewskiego (Monika Wasilewska)

M

„Ma się już pod koniec światu…” (Elżbieta Morawiec)

Mądra zabawa (Roman Szydłowski)

Magia kina (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Magia teatru (Barbara Kazimierczyk)

Mają swoje losy dramaty (Bohdan Drozdowski)

Malajkat: Grzegorzewski to wybitny, wielki i wrażliwy artysta

[Malowidło NAJWIĘKSZEGO ARTYSTY teatru...]

Mało „Wesela” — dużo zastrzeżeń (Mieczysław Jagoszewski)

Mały przegląd teatrów łódzkich (Irena Kellner)

Manifest (Paweł Płoski i in.)

Marsz w nieznanym kierunku (Elżbieta Wysińska)

Marsz wśród mgły (Jerzy Bober)

Martwy teatr „Don Juana” (Joanna Walaszek)

Maryla Zielińska wspomina zmarłego reżysera (IAR)

Maszyna do Wyspiańskiego (Tomasz Miłkowski)

Mazurkiewicz, bój się Boga! (Wiesław Wodecki)

Mazurkiewicz, et cetera (Bogdan Bąk)

Meandry istnienia (Barbara Henkel)

Męka twórcza w czystej formie (js)

Męska klęska w obrazach (Janusz R. Kowalczyk)

Męskie/żeńskie (Ewa Bułhak)

Między alegorią i psychologią (Jan Kłossowicz)

Mielony z szampanem (Jerzy Marek Nowakowski)

Migotanie lamp teatru (STS)

Migotanie życia i śmierci (Maryla Zielińska)

Mikołaj Grabowski: odszedł wielki artysta

Minister kultury o śmierci Grzegorzewskiego: odszedł mój przyjaciel

Misterium poetyckie (Maciej Karpiński)

Mistrz światła i wizji (Elżbieta Morawiec)

Mizantrop w salonie (Barbara Osterloff)

„Mizantrop” w Studiu rewelacją sezonu! (Lucjan Kydryński)

„Mizantrop” w Teatrze Studio

„Mizantrop” z epoki postmodernizmu (Wojciech Majcherek)

Miłość–rozpacz–przestroga (Dorota Krzyżewska)

Moja znajomość z Jerzym Grzegorzewskim (Stanisław Fijałkowski i in.)

Moje wspomnienia, moje miasto. (Jerzy Grzegorzewski)

Molier awangardowy (EWA)

Molier współczesny (Roman Pawłowski)

Molier znów imponuje (Jacek Bukowski)

Monolog też jest dialogiem [fragment] (Tomasz Miłkowski)

„Morze i zwierciadło” (Paweł Pokora)

[Może się wydawać nieprzyzwoitoś­cią...] (Elżbieta Morawiec)

Mroczna noc listopadowa (Wojciech Majcherek)

Mrożek w Kameralnym (Bogdan Bąk)

N

Na „Balkonie” (Jan Kłossowicz)

Na „Dziady” do Krakowa (IKA)

Na granicy absurdu (Jan Z. Brudnicki)

Na granicy wieków (DOW)

Na pożegnanie (Wojciech Plewiński i in.)

Na scenach krajowych (peg)

Na szlaku Wyspiańskiego (Jacek Wakar)

Nad „Nie-Boską” Grzegorzewskiego (opracowała Anna Hannowa)

Nagrody Norwida (PC)

[Najbliższy tydzień nie przynosi...]

Narodowa psychodrama (Jan Kłossowicz)

NARODOWY czy narodowy (Teresa Krzemień)

Narodowy taniec śmierci (Rafał Węgrzyniak)

Narodowy tuż przed premierą

Narodowy w Jugosławii (KWER [Katarzyna Wereszczyńska])

Narodowy — smutek artysty (Elżbieta Baniewicz)

Nastrój surrealistyczny (Jerzy Adamski)

Nasz naród jak lawa (Krystyna Gucewicz)

Nasz recenzent zanotował (Kazimierz Orlewicz)

NASZYM ZDANIEM. Tak zwana ludzkość w obłędzie (KR)

Nic w płaszczu Moliera (Anna Schiller)

Nie było pożaru (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

Nie czas na to odejście (Tomasz Mościcki)

Nie czas odchodzić! (Tomasz Mościcki)

Nie jest to gra (Małgorzata Dziewulska)

Nie przeszkadzać! Grzegorzewski tworzy (STB)

Nie stargam cię — nie! Ja uwydatnię (Elżbieta Morawiec)

Nie tylko „Ślub” (Krzysztof Kucharski)

„Nie-Boska” Grzegorzewskiego (Bogdan Bąk)

„Nie-Boska Komedia” 1979 (Józef Opalski)

„Nie-Boska Komedia” Jerzego Grzegorzewskiego (Ewa Piotrowska)

„Nie-Boska”: narodowe, indywidualne, uniwersalne (Magda Cytowska)

Nieaktualna klasyka (Marcin Nowak)

„Nie-Boska” w Narodowym (Ewa M. Thompson)

Niedyspozycja krytyka (Hanna Samson)

Niejednolity „Wiśniowy sad” (Roman Szydłowski)

Niektóre elementy spektaklu (Maria Marzańska i in.)

Nienamalowany obraz. O dogmatyku Jerzym Grzegorzewskim (Adam Szostak OP)

Nieograniczona sztuka cytatu (Maria Wąs)

Nieposkromione ambicje

Niespodziewany Rittner („Anna Kuligowska”)

Nieutrwalone piękno (Grzegorz Niziołek)

Niezagojona rana (Janusz Majcherek)

Niezależność (Tadeusz Nyczek)

Nieznany Norwid (lj)

Niezwykłe wyznanie awangardysty (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Nikt już nie gra w Wersalu (Paweł Goźliński)

„Noc listopadowa” (Andrzej Lis)

„Noc listopadowa” (I), czyli czwarta część „Dziadów” (Maria Prussak)

„Noc listopadowa” (II), czyli piąta część „Dziadów” (Maria Prussak)

„Noc listopadowa” bis (Tomasz Miłkowski)

„Noc listopadowa” na inaugurację (Tadeusz Woicki)

Noc narodowa (Roman Pawłowski)

„Noc” po „Nocy” (Roman Pawłowski)

Noc woli i rozpaczy (Grzegorz Janikowski)

Noc z rapem

Noc z tłumami (PAP)

Noc zaskoczenia (Anna Schiller)

Nocne miasto (Maciej Karpiński)

Norwid i szczypta refleksji (Bogdan Wojdowski)

Norwid pod kostiumem (Jadwiga Jakubowska)

Norwid… na scenie okrągłej (Jaszcz)

Nota (Janusz Majcherek)

Notatka o Grzegorzewskim (Barbara Sola)

Notatki dla aktorów (Ewa Bułhak)

Notatnik z Warszawskich Spotkań (Witold Filler)

Notowania (AB [Anna Bernat])

Nowa „Ameryka” Grzegorzewskiego (Anna Schiller)

Nowa Noc… (DOW)

Nowa premiera Grzegorzewskiego (Tabu)

Nowa przygoda z Joyce’em (Adam Ciesielski)

Nowe „Dziady” (Agnieszka Fryz-Więcek)

Nowe szaty króla (Elżbieta Morawiec)

Nowe wcielenie Brechta (Zofia Sieradzka)

Nowe „Wesele” (BET)

Nowicjusze i recydywiści (Jan Bończa-Szabłowski)

Nowobogacki salon pychy (Jacek Zembrzuski)

Nowy „Kubuś Fatalista” (lui)

Nowy mizantrop (Jacek Najda)

Nowy Narodowy (Jacek Wakar)

Nowy teatr i nowy „Irydion” (Jerzy Koenig)

Nowy zespół działa w Narodowym!… [fragm.] (Lucjan Kydryński)

O

O myśl w teatrze (Anna Schiller)

O nagości śnić [fragm.] (Marta Fik)

O „Nie-Boskiej komedii” (Jerzy Grzegorzewski i in.)

O nieobecności repertuaru romantycznego na scenach naszych (Małgorzata Ruda)

[O „Nocy listopadowej”] (Izabella Cywińska i in.)

O śmierci się milczy (Wanda Zwinogrodzka)

O teartalności gawędy (Ryszard K. Przybylski)

O trzy grosze za mało (Bronisław Tumiłowicz)

O „Weselu” (Jan Paweł Gawlik)

Obcy wśród szaf (Tomasz Miłkowski)

Obiad u Wawrzynka (Jan Kłossowicz)

Oblężenie „Wesela” (J.B.-S. [Jan Bończa-Szabłowski])

Obojętność (Krzysztof Pleśniarowicz)

Obsesja szczerości

Ocalona od zapomnienia (August Grodzicki)

Oddalić, by ocalić (Agata Chałupnik i in.)

Odeszli marzyciele, w lewo zwrot (Łukasz Drewniak)

„Odgadnąć Sens snu…” (Marian Sienkiewicz)

Odludek 1666–1996 (Ewa Wieczorek)

Odmienione słowa modlitwy (Janusz R. Kowalczyk)

Odrażający, brudni, źli… (Grażyna Korzeniowska)

Odszedł wizjoner teatru (Stanisław Radwan)

Odszedł mistrz dzieło pozostało (Marzena Rutkowska)

Odys odchodzi. Jerzy Grzegorzewski (1939-2005) (Piotr Gruszczyński)

Odys XXI wieku (Anna Wróblewska)

Odys znów wraca (Teat)

„Ofiary obowiązku” E. Ionesco w Studio (BACZ)

[„Ofiary obowiązku” Eugene'a Io­nesco...] (Irena Maślińska)

Ograniczenie czyni mistrza (Janusz R. Kowalczyk)

„Ogród rozkoszy ziemskich” według Grzegorzewskiego (Elżbieta Morawiec)

Ojciec dyrektor (Aneta Kyzioł)

Okruchy (Jan Kłossowicz)

Okrutny Lir i wspaniały Bloom (Andrzej Markiewicz)

Olsztyński „Sen nocy letniej” (jkg)

On (Magda Kłaczyńska)

On bez Niego (Janusz Majcherek)

„On. Drugi Powrót Odysa” (Tomasz Cyz)

„On. Drugi Powrót Odysa” (Elżbieta Morawiec)

On/Odys (TP)

Oniemiali i rozgadani (Rafał Węgrzyniak)

Opera i dancing (DOW [Dorota Wyżyńska])

Opera utracona (Tomasz Miłkowski)

Opera za milion (Andrzej Żurowski)

Opera… za dużo więcej groszy (Wojciech Natanson)

Operetka Jerzego Grzegorzewskiego (pa)

Operetka z metafizycznym dreszczem (Michał Misiorny)

Operetki czar… (Krzysztof Pysiak)

Optymizm Kubusia Fatalisty (kos)

Ostatni spacer Grzegorzewskiego (Janusz Majcherek)

Ostatnia komedia?

Ostatnie spektakle sezonu (Karolina Beylin)

Ostała się jeno niemoc… (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

„Otchłań lepsza niźli ziemi padół…” (Grzegorz Niziołek)

Otchłanie zniewolenia (Artur Jeziorowski)

Oto godzina wybiła (Roman Pawłowski)

[Otwarta ciemna przestrzeń sceny...] (Jerzy Grzegorzewski)

P

Palę Paryż i wyjeżdżam (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Pamięć i tożsamość (Elżbieta Morawiec)

Pamiętasz tę noc? (Katarzyna Wereszczyńska)

Paradoksy „Bloomusalem” (Juliusz Kydryński)

„Parawany” Geneta (A.Szar.)

„Parawany II” w Studio (peg)

Pasaż teatralny (A.F.)

Patron w prezencie ministrowi (Krzysztof Kucharski)

Patrząc od prawej ku lewej: „Powolne ciemnienie malowideł” (Ewa Bułhak)

Pech Eumenesa (Jerzy M. Fiedosiejew)

Peszek się peszy (Jan Peszek i in.)

Peszek się nie peszy (Jan Peszek i in.)

Pierwsze noce w Narodowym (Dorota Wyżyńska i in.)

Pierwsze wariacje z poetami (Dorota Wyżyńska)

Pierwszy raz po Swinarskim (PAP i in.)

Pieśń o zagładzie (Temida L. Stankiewiczówna)

Pigułki Murti Binga (Elżbieta Morawiec)

Pinter albo nie wszystko jest teatr (Bohdan Drozdowski)

Pinter i aktorzy (Paweł Chynowski)

Pinter w Studio (pa)

Pinteriana (Janusz Majcherek)

Pinterowski „trójkąt” (Temida L. Stankiewiczówna)

Planeta Grzegorzewski (JRK [Janusz R. Kowalczyk])

Plany nowych dyrektorów Teatru Studio

Plotki o „Weselach” (Dorota Wyżyńska)

Po nadaniu imienia Jerzego Grzegorzewskiego scenie głównej Teatru Polskiego (Agata Saraczyńska/I)

Po nadaniu imienia Jerzego Grzegorzewskiego scenie głównej Teatru Polskiego (Agata Saraczyńska/II)

Po premierze: „Dziady: Dwanaście improwizacji” (Jan Błoński)

Po premierze: „Dziady: Dwanaście improwizacji” (Małgorzata Sugiera)

Po premierze: „Halka Spinoza” (Joanna Walaszek)

Po premierze: „Król umiera, czyli Ceremonie” (Tadeusz Burzyński)

Po premierze: „Król umiera, czyli Ceremonie” (Ireneusz Guszpit)

Po premierze: „La Bohème” (Tomasz Łubieński)

Po premierze: „Noc listopadowa” (Tadeusz Kornaś)

Po premierze: „Operetka” (Joanna Walaszek)

Po premierze: „Sędziowie” (Marek Fiedor)

Po raz trzeci (BET)

Po śmierć dążę (Rafał Węgrzyniak)

Pochylanie głowy (Paweł Głowacki)

[„Pocieszeni jesteśmy...] (Janusz Majcherek)

Pod asfaltem (Iza Natasza Czapska)

Pod studyjnym mikroskopem (Jerzy Jasiński)

Poddany Wyspiańskiego

Podmiotowa rola głupstwa (Michał Misiorny)

Podpalenie lontu… (Maria Wąs)

Poeci sceny (Andrzej Lis)

Poemat bez słów — (Nowe teatralne szlaki w Studio) (Jacek Wakar)

Poeta na placu i na ringu (Rafał Węgrzyniak)

Poeta na ringu (Roman Pawłowski)

Poetom szkodzi scena? (js [Jacek Sieradzki])

Poezja ciszy, poezja krzyku (Janusz R.Kowalczyk)

Pogodne „Wesele” (KWER)

Pojedynek na wspomnienia (wew)

Pokonać bezwład słów (Maria Prussak)

Polaków portret własny (Janusz R. Kowalczyk)

Pole dla wyobraźni (Jerzy Zagórski)

Polecam (Agnieszka Rataj)

Polscy artyści w Mulheim (I.K.)

Polska szopa (Maryla Zielińska i in.)

Polska szopka 2000

Polski romantyzm, a potem wodewile (Magda Cytowska)

Polski teatr czasu transformacji (Jacek Wakar)

Pomiędzy (Renata Derejczyk)

Pomilczeć po „Pułapce” (Teresa Krzemień)

Pomniki w próżni. Pulsowanie (Tomasz Raczek)

Ponownie Kafka (Barbara Osterloff)

Portret artystów we wnętrzu (Ewa Zielińska)

Portret wielokrotny z katastrofą w tle (Agnieszka Klimek)

Posiwiała awangarda (Krystyna Starczak-Kozłowska)

Pośmiertne życie historii (Tomasz Plata)

Poślubiacz (Barbara Henkel)

Poszukiwanie wzruszeń (KWER)

„Pour passer le temps” tylko (Aneta Pawlak-Kielbik)

Powidok widza. O doświadczeniu w teatrze Grzegorzewskiego. (Agnieszka Jakimiak)

Powolne ciemnienie krzesła (Paweł Głowacki)

Powolne ciemnienie malowideł (1939-2005) (Opracowała Marta Strzelecka)

Powolne ciemnienie malowideł (Jacek Sieradzki)

Powolne ciemnienie świata (Jerzy Pilch)

Powolne i nagłe ciemnienie malowideł (Agnieszka Baranowska)

Powolne pożegnanie (J.B.S. [Jan Bończa-Szabłowski])

Powrót do „Ulissesa” (DOW [Dorota Wyżyńska])

Powrót gracza z wyobraźnią (Iza Natasza Czapska)

Powrót klasyka (jj [Jakub Janiszewski])

Powrót Kubusia Fatalisty (lui)

Powrót narodowej sceny (Grzegorz Janikowski)

Powrót do nocnego miasta (Rafał Węgrzyniak)

Powrót Odysa (MIS [Małgorzata Matuszewska)

Powstanie w teatrze (Roman Pawłowski)

Pożegnalny spektakl

Pozrtvovalnost (n.n.)

Pożytki z klasyków (współczesności) (Barbara Kazimierczyk)

Prawda i słowo (Elżbieta Morawiec)

Prawda życia i prawda sztuki (Roman Szydłowski)

Prawo teatralnej formy (Roman Pawłowski)

Premiera „Wesela”. Tajemnice Wyspiańskiego (MAZ)

Premierowe nowości Teatru Studio (G.C.)

Premiery tygodnia. Sztuka Pasoliniego

[PRO: Sami swoi, polska szopa...] (Jacek Marczyński i in.)

[PRO: Zwycięstwo gęby zwykłej...] (Jacek Marczyński i in.)

Próba wydmuszki (Tomasz Raczek)

Próba: sen J. Kotta (K)

Prospero w teatralnym azylu (Roman Pawłowski)

Proszę wysłuchać paulina! (Paweł Głowacki)

Próżnia w sercu (js [Jacek Sieradzki])

Prze-bywanie (Artur Jeziorowski)

Przebłyski dla wybranych (Janusz R. Kowalczyk)

Przeciw zbytnim otwartościom (Paweł Głowacki)

Przed „Powolnym ciemnieniem malowideł” (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Przed premierą „Parawanów” w Centrum Sztuki Studio (Zofia Sieradzka)

Przed premierą „On. Drugi Powrót Odysa” (Antonina Grzegorzewska i in.)

Przedsionek piekła (HEN)

Przedstawienie w starych dekoracjach (Justyna Hofman)

Przejmujący pejzaż (Urszula Biełous)

Przeklęta podwójność (Paweł Sztarbowski)

Przerwa na olśnienie (Jerzy Trela )

Przestrogi dla panny Jodin (Andrzej Hausbrandt)

Przesycenie według Witkacego (Paweł Szumiec)

Przewodnik po kosmosie (Andrzej Lis)

Przypisy do „Nie-Boskiej Komedii” (Janusz Majcherek)

Przypowieść o śmietniku (Izabela Odrobińska)

Przywilej rozpaczy (Violetta Sajkiewicz)

Ptaki Prometeusza (Stefan Treugutt)

Pudełko, pudełko… (Marta Fik)

Puste krzesło po Jerzym Grzegorzewskim (Tomasz Miłkowski)

„Pułapka” i reszta (Jerzy Sokołowski)

„Pułapka” T. Różewicza w wykonaniu Teatru Studio z Warszawy

Pułapki istnienia (Barbara Henkel)

Pytania czy odpowiedzi? (Tomasz Miłkowski)

Pytania o bohemę (Paweł Goźliński)

Pytania o granice bezkarności, czyli „Don Juan” w Teatrze Studio (Karolina [Hanna Karolak])

Q

Quel Goldoni cosmopolita

R

Radziwiłowicz i Bradecki w Warszawie (Hanna Karolak)

Ratunkowa uroczystość (Krzysztof Kucharski)

Raz dokoła (Rafał Węgrzyniak)

Raz pies wpadł do kuchni… (Jacek Wakar)

Razem (rog)

Refleksje na tle „Czajki” (Jerzy Bober)

Refleksje w związku z klasyką polską [fragm.] (Teresa Krzemień)

Ręka Mistrza

Rekomendacje kulturalne: „Śmierć Iwana Iljicza”

Rendez-vous z Kubusiem Fatalistą (Anna Wdowińska)

Rewolucja na zimno (Iza Natasza Czapska)

Reżyser!, Reżyser! (F.Z.K. [Ryszard Marek Groński])

Reżyserskie zmagania (Tadeusz Kornaś)

Rodzaj zachęty (Janusz R. Kowalczyk)

Rosnące wrażenie (Wojciech Natanson)

Rozebrana chocholica (Zdzisław Pietrasik)

Różewicz na ekranie

Rozjaśnianie obrazu (Bożena Markowska)

Rozkoszna Karolka (Anna Majcher)

Rozmawiamy z Ireną Eichlerówną, Haliną Mikołajską i Elżbietą Barszczewską (Irena Eichlerówna i in.)

Rozmowa (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Rozmowa z Antoniną Grzegorzewską (Antonina Grzegorzewska i in./I)

Rozmowa z Antoniną Grzegorzewską (Antonina Grzegorzewska i in./II)

Rozmyślania po „Warjacjach” (Jaszcz [Jan Alfred Szczepański])

Rozpacz i bezsilność „Wesela” (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Rozsypane perły (Barbara Henkel)

Ruch jednostajnie odwrócony (Piotr Gruszczyński)

Rycerze i kardynały (Jacek Sieradzki)

Rzeczy, nie słowa (Janusz Majcherek)

S

Są różne happy endy czyli Kubuś, motyle i półświatek (Stefan Polanica)

Samotność Don Juana (Anna Bernat)

Satyra czy farsa? (Roman Szydłowski)

Sądźcie sami (Joanna Walaszek)

Sałatka z „Żabami”

Scena Polska (Anna Radajewska)

Scena wyobraźni i teatru (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Sceniczny żart Grzegorzewskiego (Bożena Winnicka)

Scenografia Kantora (Jerzy Grzegorzewski)

Seks z dziecinnych czytanek (Jacek Wakar)

Sen narodowej pamięci (Ewa Kielak)

Sen nocy grudniowej, czyli Akropolis Grzegorzewskiego (Elżbieta Morawiec)

„Sen nocy letniej” Jerzy Grzegorzewski (Paweł Pokora)

Sensacyjna premiera w Centrum Sztuki Studio (Krystyna Gucewicz)

[Setny pokaz spektaklu „Sen nocy letniej”...]

Sezon fascynacji mitami (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Skaleczony świat (Teresa Krzemień)

Skłębione wizje (Wojciech Natanson)

Sny Grzegorzewskiego (Roman Szydłowski)

Songi w brudnopisie (Ewa Kielak)

Spadanie na bok (Agnieszka Celeda)

Spektakl Grzegorzewskiego (Wojciech Natanson)

Spektakl o Narodowym (Jacek Cieślak)

Spektakl „nierozwiązanych antynomii” (Marta Fik)

Sportowe „Wesele” (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

Spotkanie z Gombrowiczem (Katarzyna Klem)

Spowiedź w obliczu zagłady (Jan Bończa-Szabłowski)

Spowiedź Grzegorzewskiego (Krystyna Gucewicz)

Spoza zasłony zdarzeń (Bronisława Belusiak)

Srebrna Łódka dla „Kubusia” (Jaszcz [Jan Alfred Szczepański])

Srecanje z zacetkom (Lojze Smasek)

Stanisław Ignacy Wyspiański (Grzegorz Niziołek)

Stanisław Ignacy Wyspiański (Maryla Zielińska)

Stanisław Wyspiański wg Grzegorzewskiego (AHA)

Stare, nowe kłopoty z dramatem współczesnym (Andrzej Lis)

Stargam i uwydatnię (Tomasz Kubikowski)

Startują Witkacym (DoW [Dorota Wyżyńska])

Stary Teatr — „Dziady: Improwizacje” (BGB)

Stary Teatr — plany na sezon 2005 (Joanna Targoń)

Stolica zobaczy „Amerykę”

Strać głowę

[Straciliśmy wielkiego artystę...] (Barbara Osterloff)

Strindbergowskie inspiracje w twórczości Grzegorzewskiego (Katarzyna Urbaniak)

Strukturalne odkrycie „Nie-Boskiej” (Krzysztof Miklaszewski)

Strumień świadomości (Andrzej Hausbrandt)

Studenckie lata Grzegorzewskiego (Marta Skłodowska)

Stłucz mu okulary (Małgorzata Dziewulska)

Swobodny lot (Dorota Wyżyńska)

Symfonia lęków (Paweł Chynowski)

Syndrom Pasoliniego i syndrom Łomnickiego (Teresa Krzemień)

Szansa Eichlerówny (Maria Czanerle)

Szansa ryzyka (J.R.K. [Janusz R. Kowalczyk])

Szatnia (Jan Kłossowicz)

Szczeliny (Barbara Henkel)

Szekspir bez poetyckiego czaru (Tadeusz Buski)

Szepty i krzyki Grzegorzewskiego

„Szewcy” w lożach (Anna Kuligowska)

„Szewcy” w piórach i koronkach (Jerzy Grzegorzewski i in.)

„Szewcy” Witkacego w Teatrze im. Jaracza

Szkoda Geneta (Elzbieta Baniewicz)

„Śmierć Iwana Iljicza”

Śmiertelny taniec kosmicznego owada (Elżbieta Morawiec)

Szpital na parnasie (w. f.)

[Sztuka o śmierci Eugène'a Ionesco...] (Barbara Sola)

Święty sługa pana aktora (Paweł Goźliński)

Ś

Ściemnienie (Jan Kłossowicz)

Ślad Leniwego Buntownika (Jacek Wakar)

„Ślub” Gombrowicza w Teatrze Polskim (TTB)

„Ślub” jak sen (Elżbieta Morawiec)

„Ślub” niższej rangi (Elżbieta Morawiec)

„Ślub” po raz trzeci (Jarosław Szymkiewicz)

„Ślub” po trzykroć (Marta Fik)

„Ślub” z podtekstem romantycznym (Elżbieta Wysińska)

„Ślubu” dojrzewanie (Tadeusz Lutogniewski)

Śmiech w teatrze (Ewa Marynowska)

Śmierć człowieka (Jan Kłossowicz)

Śmierć (Tomasz Kubikowski)

Śmierć czeka w Studio (Robert Bugajczyk)

Świat osobny (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

Świat steatralizowany (Lech Budrecki)

Świat Szekspira po grzegorzewsku (Andrzej Jurkowski)

Świat z dwóch stron szyby (Henryk Pawlak)

Świat, który przeraża i straszy (Jacek Bukowski)

T

Tajemne przejście teatralne (Hanna Baltyn)

Tak, artysta jest bardzo chory (Roman Pawłowski)

Tak oczywiście, jesteśmy mięsem (Tomasz Plata)

Tak rywalizują (Elżbieta Chęcińska)

Tak zwana ludzkość (Tomasz Miłkowski)

„Tak zwana ludzkość w obłędzie” (Joanna Godlewska)

Tak, żeby nie było nic widać (Jerzy Karpiński i in.)

Taki mi się snuje… teatr (Grzegorz Janikowski)

Taniec śmierci (Rafał Węgrzyniak)

Teatr (Jacek Marczyński)

Teatr dla starych, młodych, kochających inaczej… Bokiem (Jacek Sieradzki)

Teatr do potęgi (Marek Jodłowski)

Teatr eleganckiego pana (Marcin Pieszczyk)

Teatr jest nieśmiertelny (Jerzy Grzegorzewski)

[Teatr Narodowy obchodzi...]

Teatr ogromny

Teatr osobny Grzegorzewskiego. Gustaw, Konrad i czardasz (Jacek Sieradzki)

Teatr polityczny dzisiaj (Ewa Wąchocka)

[Teatr Polski przygotował nowy projekt...]

Teatr Stanisława Ignacego Wyspiańskiego (Elżbieta Baniewicz)

[Teatr Studio przygotowuje „Dawne czasy”...]

[Teatr Studio przyzwyczaił swo­ich widzów...] (Piotr Gruszczyński)

Teatr śmierci Jerzego Grzegorzewskiego (Jarosław Fazan)

Teatr układasz (Jan Kłossowicz)

Teatr we mgle (Roman Pawłowski)

Teatr z Oklahomy (Andrzej Hausbrandt)

Teatralna planeta. Bez złotego fotela (abe)

Teatralne epifanie (Joanna Walaszek)

Teatralne laury

Teatralne rarytasy (AZ)

Teatralny Titanic (Iza Pomorska)

Tekst Różewicza a scenariusz (Elżbieta Morawiec)

„Temat do niewielkiego opowiadania” (Henryk Pawlak)

Ten biedny chudzina Konrad (Bożena Winnicka)

Ten stary, dobry Mrożek (Bogdan Bąk)

Teraz człowiek (Ewa Gałązka)

Test na wyobraźnię (Karolina [Hanna Karolak])

To były niezłe dni (Tomasz Miłkowski)

[To był reżyser, któremu warto było zaufać...]

To mi ślub! (Jerzy Zagórski)

To się do gazety nie nadaje (Beata Fudalej i in.)

To trzeba koniecznie zobaczyć (Hanna Szczawiańska)

To, czego nie ma (Artur Jeziorowski)

Tradycja zwieńczona sukcesem? (Jakub Janiszewski)

Tragedia w cieniu komedii (Jacek Cieślak)

Tranzyt (Piotr Gruszczyński)

Tristis est anima mea (Anna Wróblewska)

Triumf Grzegorzewskiego (I.B.)

Triumf osobowości (Krzysztof Głogowski)

Trójkąt w Studio (MK)

Trudne romantyczne dziedzictwo (Justyna Nowicka)

Tryptyk antyczny (Stanisław Ostrowski)

Trzeci bohater spotkania (Antonina Grzegorzewska i in.)

Trzy lata później (Dorota Wyżyńska)

Trzy razy „Dziady” według Grzegorzewskiego (Tomasz Miłkowski)

Trzy razy o „Weselu” (Joanna Targoń i in.)

„Tu stoję gdzie zadałam cios!” (Andrzej Wirth)

Tunel inaczej (Dorota Wyżyńska)

[TVP Kultura dziś o godz. 20.00 wyemituje...]

Tydzień z Wyspiańskim

Tyle z tym „Weselem” zachodu (Maria Prussak)

Tylko piękne przedstawienie (Olgierd Błażewicz)

Tysiąc Kordianów (Barbara Kazimierczyk)

U

U źródeł tragedii i komedii (Jaszcz [Jan Alfred Szczepański])

Udany powrót (Henryka Wach-Malicka)

Udziwnione „Wesele” (Władysław Rymkiewicz)

Ugniatanie Mickiewicza (Krzysztof Głogowski)

Ulepiona przez anioły (Ewa Konstancja Bułhak i in.)

Ulisses i Dante [fragm.] (Elżbieta Morawiec)

Ulotność życia i potęga wyobraźni (Jan Bończa-Szabłowski)

Uroczystość nadania patronatu w Polskim (mis [Małgorzata Matuszewska])

„Usta milczą…” (powrót) (asz)

„Usta milczą…” albo konwencja triumfująca (Tomasz Miłkowski)

„Usta milczą, dusza śpiewa…” — czyli apoteoza teatru (Elżbieta Morawiec)

Usta milczą, dusza śpiewa… Ja odchodzę — mówi Jerzy Grzegorzewski (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Ustrój poetyczności (Piotr Gruszczyński)

Uzależnienie jakim może być teatr (Maryla Zielińska)

V

V MGL zacenjajo sezono z Witkiewiczovo dramo Oni

[V Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble...]

W

W 75 lat później (Jerzy Panasewicz)

[W Akademii Teatralnej dziś drugi dzień przeglądu...]

W antrakcie — test na wyobraźnię (Karolina [Hanna Karolak])

W całej polskiej naturze przemiana (Rafał Węgrzyniak)

W co wierzy Don Juan? (Roman Pawłowski)

[W dniach 22–25 kwietnia 2008...] (Paweł Płoski i in.)

W Dramatycznym — powtórka z Diderota (Anna Wdowińska)

W drodze do raju (Tadeusz Buski)

[W jaki sposób współczesny teatr...] (Anna Schiller)

W Kaliszu premiery (Olgierd Błażewicz)

[W latach 50. i 60. Ionesco był...] (Jacek Bukowski)

W nadchodzącym tygodniu warto zobaczyć w teatrze

W Narodowym kurtyna w górę (Hanna Karolak)

W oczekiwaniu na tragedię (Andrzej Gotski)

W okopach Świętej Trójcy (Julia Rzemek)

W powietrzu to wisiało (Jerzy Grzegorzewski i in.)

W „Pułapce” Grzegorzewskiego (Magdalena Pawlicka)

W sprawie „Dziadostwa” (Leszek Długosz)

W sprawie „Ulissesa” list otwarty do Macieja Słomczyńskiego (Janusz Warmiński)

W środku rzeczy (Janusz Płoński)

W Starym Teatrze

W swoich ostatnich przedstawieniach żegnał się z życiem (Maryla Zielińska)

W teatrach (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

W teatrach łódzkich [fragm.] (I.S.)

[W Teatrze Narodowym...] (Sylwia Żołnacz)

W Teatrze Ziemi Łódzkiej (Jerzy Bąbol)

[W warszawskim kościele...]

[W warszawskim Teatrze Dramatycznym...]

W zaraniu hitleryzmu (Karolina Beylin)

[W związku z nadaniem...]

W łódzkim orszaku (Barbara Henkel)

Wahadło w poprzek czasu (Stanisław Radwan i in.)

Wakacje Pana Hulot (Jan Skotnicki)

Wanna wobec Marata. O formalnej konstrukcji form (Aneta Pawlak)

Wariacje grzegorzewskie (Jacek Sieradzki)

„Warjacje” i alternatywy (Stefan Polanica)

Wariacje na temat „Nie-Boskiej” (Anna Schiller)

Wariacje na temat „Warjacji” (Piotr Mitzner)

Wariacje zakopiańskie (Rafał Węgrzyniak)

Warszawa: Jerzy Grzegorzewski nie żyje

Warszawiacy i górale (Roman Pawłowski)

Warszawska „Pułapka” najważniejszym wydarzeniem zakończonego festiwalu (Andrzej Gotski)

Warszawskie Spotkania Teatralne (J. Adamski)

Warszawskie zaułki (Bronisław Tumiłowicz)

[Warto jednak zauważyć...]

Według Grzegorzewskiego (Bogusław Borch-Wiśniewski)

Według Joyce’a (Anna Borkowska)

Weneckie widoki tatrzańskie (Piotr Gruszczyński)

„Wesele” 2000 (Hanna Karolak)

„Wesele” 2000 (Agnieszka Fryz-Więcek)

„Wesele” 2000 — Polska nijaczejącego ducha (Elżbieta Morawiec)

„Wesele” 2000 czyli jacy jesteśmy (Karolina [Hanna Karolak])

„Wesele” czyli co reżyser miał na myśli? (Z. Szprokoff)

„Wesele” Grzegorzewskiego wydarzeniem sezonu! (Lucjan Kydryński)

„Wesele” po latach (Barbara Kazimierczyk)

„Wesele” po wieku

„Wesele” Polaków (Anna Schiller)

„Wesele” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Narodowym w Warszawie (Rafał Węgrzyniak)

Wesele u wampira (Jaszcz [Jan Alfred Szczepański])

„Wesele” w Narodowym

„Wesele” w Starym (Jerzy Bajdor)

„Wesele” w sto lat później (Longin Kaczanowski)

[„Wesele” w Teatrze Narodowym...] (JW)

„Wesele” w Łodzi (CAF-Rozmysłowicz)

„Wesele” z pomysłami (Marek Wawrzkiewicz)

„Wesele” z zegarem (Wojciech Natanson)

„Wesele” — ale czyje? (Stefan Polanica)

„Wesele” — porażka niezasłużona (Jerzy Panasewicz)

Weselej na „Weselu” (KWER)

Weselne kontrowersje (Janusz R. Kowalczyk)

Weselnicy, lalki, maski (Aleksandra Rembowska)

Wesoły Kubuś (Jan Kłossowicz)

Wewnętrzna tragedia (Wojciech Natanson)

Wiatr w oczy i w żagle (Jerzy Zagórski)

Widmo stanu wojennego (Tomasz Zbigniew Zapert)

Widmowa kawiarnia (Irena Maślińska)

[Widz może poczuć się niepewnie...] (Aleksandra Rembowska)

Widz w pułapce (Krystyna Gucewicz)

[Widziałem nową wersję „Dziadów”...] (tes)

Więcej niż Mickiewicz

Wieczór listopadowy (Jacek Sieradzki)

Wieczór pierwszy z Antygoną (P.)

„Wieczorek muzyczny czy też coś innego” (Monika Kucharczyk)

Wieczory w Dramatycznym (Teresa Krzemień)

Wieczyste koło udręki i nicości (Elżbieta Morawiec)

Wiedeńska „Pułapka” (Maria Dębicz)

Wielka magia teatru (Maria Prussak)

Wielka noc Grzegorzewskiego (Kult)

Wielki moralista (Piotr Gruszczyński)

Wielki smutek, mały śmiech (Janina Koźbiel)

Wielkie przemeblowanie (Marek Mikos)

Wierny Troilus, niewierna Kresyda… (Jaszcz [Jan Alfred Szczepański])

„Wiśniowy sad” z Kandelabrami (m.c.)

„Wiśniowy sad” — wyrąbany (August Grodzicki)

Wistość tych rzeczy (Janusz Majcherek)

Witkacy i Grzegorzewski (MK)

Witkacy kręci film (Janusz R. Kowalczyk)

Witkacy kręci „Halkę” (DOW [Dorota Wyżyńska])

Witkacy w krainie operetki (Jerzy Panasewicz)

Witkacy w obłędzie (Temida Stankiewicz-Podhorecka)

Witkacy w pigułce (Andrzej Lisowski)

Witkacy w Studio (ww)

Witkacy, Grzegorzewski (Kazimierz Kania)

Witkacy, Moniuszko i Tischner (SPODEK)

Wizja i sens (Anna Schiller)

Wizje „Nocy listopadowej” (J. C. [Jacek Cieślak])

Wizje trójwymiarowe (Marta Sztokfisz)

Wobec systemu kultury (Aleksandra Gierajtowicz)

Wojna i miłość (August Grodzicki)

Wokół teatru śmierci: Kantor i Grzegorzewski (Jarosław Wójtowicz)

Wolność czyli prawdziwy koniec bohatera Polaków (Piotr Gruszczyński)

Wolność bohatera (?) Francuzów (Tomasz Plata)

Wolny dwudziestoletni. Ankieta (Elżbieta Baniewicz i in.)

Wracając do „Wesela” 1977 (Aniela Łempicka i in.)

Wracanie–odchodzenie–umieranie (Maria Prussak)

[Wraz z Jerzym Grzegorzewskim...]

Wrażliwy czytelnik literatury (Jerzy Koenig i in.)

Wrocław. Teatr Polski w TVP Kultura

[Wrocławska publiczność długo czekała...] (Magdalena Gołaczyńska)

Wrocławski eksperyment (Krzysztof Głogowski)

Wrocławski jubilat (Witold Filler)

Wrocławski „Ślub” w stolicy (pa [Paweł Chynowski])

Wrocławskie premiery teatralne (pa)

Wrocławskie premiery. „Sen nocy letniej” w Polskim

Wskrzeszanie wspomnień (Joanna Walaszek)

Wspaniali na jednej scenie (DoW [Dorota Wyżyńska])

Wspomnienie (Krystyna Kamler)

Wspomnienie Grzegorzewskiego i jego łódzkich spektakli z lat 60. i 70. (Anna Pawłowska)

[Współczesny teatr przypomina nudne muzeum...] (Jerzy Grzegorzewski)

Wychodzę zimny (Kazimierz A. Lewkowski)

Wydanie ilustrowane (Anna Schiller)

Wyjątkowy spektakl Mistrza (Jacek Wakar)

Wyjść z labiryntu! (August Grodzicki)

[Wyobrażenia ukrzyżowania i zmartwychwstania...] (Rafał Węgrzyniak)

[Wyobrażam sobie sztukę...] (Jerzy Grzegorzewski)

Wypaleni (Henryka Wach-Malicka)

Wypatrywanie Boga w martwym wszechświecie (Barbara Świąder)

Wypisy z samego siebie (Jacek Wakar)

Wysilony teatr (B.K.)

Wysoka poprzeczka (Magda Piekarska)

Wyspa melancholii (Jan Kłossowicz)

Wyspiański i owoce morza (Jan Skotnicki i in.)

Wyspiański według Grzegorzewskiego (Jan Bończa-Szabłowski)

Wyspiański wreszcie w Narodowym (Hanna Karolak)

Wyspiański, czyli fascynacja Grzegorzewskiego (Agnieszka Rataj)

Wyspiański, Schiller i bohema krakowska (Iwona Ławecka)

Wyspiańskiemu w hołdzie (DoW [Dorota Wyżyńska])

Wywiad (Jerzy Grzegorzewski i in.)

Wyższa rzeczywistość (Marek Jodłowski)

„Wyzwolenie” Grzegorzewskiego (Michał Mizera)

Wzlot w zniszczenie (Stefan Treugutt)

[Właściwy artysta na niewłaściwym miejscu...] (Anna Schiller i in.)

Włochaci i piękni (Tomasz Raczek)

X

XXV Opolskie Konfrontacje Teatralne — Klasyka polska 2–9.IV.2000. (Joanna Biernacka)

Z

Z czego się śmiali dziadkowie? (Ryszard Danecki)

Z Diderota i z teatru (Jadwiga Jakubowska)

[Z dniem 1 stycznia 1975...]

Z kraju (bz)

Z natury i z kultury (Krzysztof Teodor Toepliz)

Z parafianina — Witkacy (Maria Marszałek)

Z pieśni myśl wysłuchać (Bożena Winnicka)

Z powieści nigdy nie napisanej (Iza Natasza Czapska)

Z punktu widzenia wyższej blagi (Anna Schiller)

Zabawa w „Operę za trzy grosze” (Joanna Godlewska)

Zabawa z Diderotem (Witold Filler)

Zabawka inscenizatora (Janusz R. Kowalczyk)

Zaczarowany ring (Marek Jodłowski)

Zaczęło się „Nocą…” (PXP)

[Zaczęło się w 1978...] (Roman Pawłowski)

Zaczyna się na serio (Marta Piwińska)

Zagubieni w przestrzeni (Janusz R. Kowalczyk)

Zagubiony na scenie (Jakub Janiszewski)

Zaklęty krąg (Adam Ciesielski)

Zamysł ogólny (Ewa Bułhak)

Zanim zgaśnie światło (Teresa Krzemień)

Zarobić na apluz (Bożena Winnicka)

Zastanawiająca replika portretu Czechowa (Krzysztof Miklaszewski)

Zawrotna kariera aferzysty (Jeremi Czuliński)

Zawsze ten sam — Vaterland (Andrzej Jarecki)

Zbieranie pereł (Janusz R.Kowalczyk)

[Zdarza mi się coraz częściej...] (Marian Sienkiewicz)

Zderzenie (Ewa Bułhak)

Zdziadzieć… (Bożena Gierat-Bieroń)

Złośliwa reżyseria przodków (Małgorzata Dziewulska)

[Zmarł jeden z największych...] (Aleksander Berlin)

Zmarł reżyser Jerzy Grzegorzewski (IAR)

Zmierzch nowoczesności (Rafał Węgrzyniak)

Znikająca planeta (Tomasz Mościcki)

Zostały tylko pantografy (Adam Ciesielski)

Zupełnie nowe „Bloomusalem” (KWER)

Zwiad Pierwszego Jeźdźca (Tomasz Raczek)

Zwycięstwo nad czasem (Jerzy Kierst)

Ż

Życie i… (J. Lutomski)

Z

Złota rybka w szklanym słoju (Hanna Baltyn)